Kontaktirajte nas

Kontakt
tel: 020/813-471

tel: 020/814-170

Marketing:
091/605-3980

e-mail: radio.m.vela.luka@gmail.com

e-mail: info@radio-m.hr

 

 

Zbog prometne (ne)povezanosti zapadnog dijela otoka Korčule i otoka Lastovo, načelnica Općine Vela Luka Katarina Gugić je zajedno s načelnicama Lastova, Blata i Smokvice potpisala otvoreno pismo u kojem izražava svoje nezadovoljstvo i traži brzo rješenje.

Pismo je naslovljeno na predsjednika Uprave Jadrolinije Davida Soptu, ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića, Dubrovačko-neretvanskog župana Nikolu Dobroslavića i saborskog zastupnika Branka Bačića. Načelnica Katarina Gugić kaže da raspolaže s informacijama kako je propala kupnja polovnog broda Panorama za liniju Split-Vela Luka-Ubli kao i da katamaran Jelena neće u turističkoj sezoni voziti na relaciji Split-Hvar-Vela Luka-Ubli. – Naime, smatramo da je potrebno reagirati nastavno na konstantno zanemarivanje tj. zapostavljanje stanovnika zapadnog dijela otoka Korčule i Lastova kada govorimo o trajektnim i katamaranskim linijama i prijevozu putnika na istima.

Prije svega je potrebno napomenuti kako je otok Korčula jedan od najnaseljenijih otoka u RH bez fizičke poveznice sa kopnom. Isto tako potrebno je napomenuti kako su stanovnici otoka Lastova i zapadnog dijela otoka Korčule jedni od najudaljenijih kako pričamo o vremenu potrebnom da se dođe do svojih županijskih sjedišta. Iz tog razloga većina stanovnika gravitira županijskom sjedištu susjedne županije koji je ujedno povezan trajektnom i katamaranskom linijom (grad Split). Već godinama ova linija je zapostavljana, kako kvalitativno (tipovi plovila) tako i kvantitativno (broj linija). Vrhunac zanemarivanja obično se očituje u zimskim periodima svake pa tako i ove godine, kada za Velu Luku i otok Lastovo plovi kapacitetom jako mali trajekt Lastovo koji još, usput budi rečeno ukoliko zbog lošeg vremena katamaran nije u mogućnosti ploviti, mora kupiti stanovnike u Hvaru koji imaju tri trajektne linije dnevno iz Stari Grada za Split.

Također je potrebno napomenuti kako nije rijetkost da i u zimskom periodu i danas obrtnici s kamionskim prijevozom nisu u mogućnosti ukrcati svoja vozila zbog premalog kapaciteta. Iako jako brz i manevarski okretan trajekt Lastovo nije jednostavno više kapacitetom prikladan za navedenu liniju isti zasigurno može poslužiti svrsi na drugim otočkim linijama. U ljetnom periodu dosada je plovio mt Korčula koja iako predstavlja brodsku okosnicu na ovoj liniji ne udovoljava potrebnim zahtjevima i nije u mogućnosti pridržavati se voznog reda, te je zbog zahtjevnosti ove linije,udaljenosti otoka od obale i povećanje frekventnosti nužno ići u nabavu novog trajekta koji će zadovoljiti sve kriterije ,a to su maritimna sposobnost,brzina i kapacitet putnika i vozila. Sukladno svim ovim problemima u siječnju je održan sastanak u Dubrovniku,kojeg je inicirao saborski zastupnik Branko Bačić, a na kojem su doneseni određeni zaključci .

Između ostalog, da se odmah ide u nabavu u polovnog broda za relaciju Split – Vela Luka – Ubli , kao i da se katamaran Jelena koji jedini ima potrebne maritimne sposobnosti trajno odredi za liniju Split – Hvar – Vela Luka – Ubli . Danas, na samom početku turističke sezone imamo usmene informacije kako je propala kupnja polovnog broda Panorama kao i da katamaran Jelena neće voziti na navedenoj liniji. Sukladno svemu navedenom , tražimo od Uprave Jadrolinije točne informacije , plan za nadolazeću sezonu i želimo da hitno preispitaju navedene odluke kako bi stanovnici Vele Luke,Blata, Smokvice i Lastova prestali biti građani 2.reda. – isto se odnosi i na nadležno Ministarstvo, župana i saborskog zastupnika koji svojim političkim utjecajem mogu djelovati na ovakve Odluke – ispričala je načelnica Vele Luke za Morski.hr.

Rješavanje prometne (ne)povezanosti otoka u Dubrovačko-neretvanskoj županiji, posebno brzobrodskih i trajektnih veza za Vela Luku na Korčuli te Lastovo, tema su sastanka kojeg je inicirao saborski zastupnik Branko Bačić s čelnicima Dubrovačko-neretvanske županije. Župan Nikola Dobroslavić uvodno je naglasio probleme nedostatka odgovarajućih brodova, pohvalio predstojeća ulaganja u lučku infrastrukturu i zauzeo se za svakodnevnu brzobrodsku vezu Dubrovnik – Lastovo.