VELA LUKA/LASTOVO – Tjedan dana od pisma kojeg su zbog prometne (ne)povezanosti zapadnog dijela otoka Korčule i otoka Lastovo, načelnica Općine Vela Luka Katarina Gugić zajedno s načelnicama Lastova, Blata i Smokvice poslali odgovornima, stigao je odgovor iz Jadrolinije. Nažalost, kako kaže Gugić, tvrdnje i bojazni pokazuju se istinitima; katamaran Jelena tijekom sezone miču s linije, a od polovnog trajekta za sad nema ništa.
Dopis Jadrolinije prenosimo u cijelosti:
„Cjelokupan linijski promet Republike Hrvatske definiran je kroz ugovore o koncesijama, a prilikom natječaja za dodjelu konesija, definiran je i obim plovidbe, vrsta i kapacotet broda, kao i važeće cijene karata. Sukladno tome, definirane su i pripadajuće naknade brodarima za održavanje državnih linija.
Iako je koncesionirani katamaran na liniji Split – Hvar – Vela Luka – Ubli katamaran Judita, katamaran Jelena je u proteklih pet mjeseci održavao liniju i tako će biti do svibnja ove godine. Nakon toga, liniju će održavati koncesionirani katamaran Judita kapaciteta više od 300 putnika. Interijer katamarana Judita u potpunosti je preuređen 2016. godine te zadovoljava najviše standarde. Također, katamaran Jelena će u sezoni u sklopu sezonske katamaranske linije Dubrovnik – Korčula – Hvar – Bol – Split ticati i otok Korčulu te je na taj način povezivati s njenim administrativnim središtem Dubrovnikom, ali i s gradom Splitom. Van sezone, uz suglasnost Agencije za obalni linijski pomorski promet, nastojat će se maksimalno koristiti brod Jelena za održavanje linije Split – Hvar – Vela Luka – Ubli.
Svjesni smo činjenice kako je modernizacija brzobrodske flote Jadroliniji nužno potrebna, te Društvo čini sve kako bi pravovremeno osiguralo nove, brže i komfornije brodove. Također, intenzivno se radi i na obnovi dijela flote za održavanje linije prema udaljenim otocima. Spomenuta kupnja polovnog broda za Vela Luku i Lastovo trenutno je u tijeku. Željeni brod treba zadovoljavati višestruke kriterije (dimenzija, gaz i kapaciteti), te biti prilagođen specifičnostima luka u koje će pristajati. Navedeno iziskuje dulji vremenski rok i složene procedure, a s obzirom na obvezu poštivanja postupka javne nabave koja nije prilagođena tržištu rabljenih brodova.
Dodatno, ističemo i dužnost pridržavanja parametara važećih ugovora o koncesiji kao temelja poslovanja Jadrolinije, a sukladno tome i nastojanja pridržavanja zadanog rasporeda svih brodova. Naravno, Jadrolinija uvijek nastoji izići u susret tamo gdje je to moguće i gdje isto ne dovodi do ugroze ugovorenih obaveza i cjelokupnog linijskog prometa u RH.
Zaključno, svjesni smo nužnosti obnove flote i povećane potražnje na tržištu te odgovorno tvrdimo kako su strateški prioriteti Jadrolinije obnova flote i stabilno održavanje svih linija na Jadranu.
S poštovanjem,
Predsjednik Uprave
David Sopta“
Izvor: Morski.hr